Tα ανθρώπινα συναισθήματα που καθοδηγούν την καταναλωτική εμπιστοσύνη. Ο όρος ανήκει στον άγγλο οικονομολόγο Τζων Μέυναρντ Κέυνς (John Maynard Keynes, 1883-1946) τον οποίο αναφέρει στο βιβλίο του ‘Η Γενική Θεωρία της Απασχόλησης, Τόκου και Χρήματος’ (The General Theory of Employment, Interest and Money, 1936).
Συγκεκριμένα, ο Κέινς πίστευε ότι οι αποφάσεις των ατόμων να κάνουν κάτι θετικό είναι αποτέλεσμα αυθόρμητων επιθυμιών και ορμών για δράση (παρά για αδράνεια), τις οποίες ονομάζει animal spirits.